spoza

Poza wyobraźnią
Czym charakteryzuje się udany event

Udany event to przede wszystkim osiągnięcie wcześniej zamierzonych celów. Czym one jednak są i skąd wiedzieć, że o to nam chodziło? Recepta jest prosta. Każdy projekt wydarzenia, musi takie cele zawierać. Nie chodzi jednak o wypisywanie listy celów i pozostawienie jej samej sobie. Chodzi o to, że ich projektowanie jest także nie lada wyzwaniem. W świecie kreacji marketingowych istnieje bardzo wiele teorii, według których realizujemy dane przedsięwzięcia.

Czym jeszcze charakteryzuje się udany event? Oto kilka najważniejszych punktów:

  • Po pierwsze ma skonkretyzowaną tematykę. Nie każdy event niestety się tym może pochwalić. Bardzo często zdarza się, że realizatorzy podchodzą do sprawy zbyt ogólnie, chcąc przy tym przyciągnąć do uczestnictwa zbyt wiele osób. To sprawia, że w istocie event nie obejmuje grup docelowych, o które powinno się najbardziej ubiegać;
  • Event to proces, który powinien być dobrze rozpoczęty, jak i zakończony. Wszelkie poszczególne elementy muszą być szczegółowo rozpisane i realizowane krok po kroku. Nie warto kusić się o podejście kreatywne i wymyślanie pomysłów na bieżąco.

    Każde kolejne urozmaicenie może wprowadzać zarówno nieład, ale także wpływać na zaburzenie postanowień budżetowych. Jeśli więc nie jesteśmy profesjonalistami w tej dziedzinie – trzymajmy się planu;

  • Dobry event to taki, w którym poszczególne osoby odpowiadają za realizację konkretnych zadań. Owszem, musi być osoba koordynująca i znająca całościowy zarys projektu. Taka, do której zgłaszają się realizujący w razie potrzeby i pytań. Nie mniej jednak pamiętajmy, że pracownicy nie powinni być obarczeni zbyt obszernymi obowiązkami. Powinny być one przydzielone tak, by każdy wiedział co robić i w jaki sposób odpowiedzieć na potrzeby uczestników;
  • Wydarzenie powinno być także w odpowiedni sposób promowane.

    Wybór kanałów dotarcia to kwestia mocno indywidualna i nieuniwersalna. Każde wydarzenie zawiera swoją tematykę, cel i misję, jaką ma wówczas realizować. Z tego powodu stosuje się bardzo różne narzędzia promocyjne, dzięki którym informacja o wydarzeniu dociera do grup docelowych. Oprócz samych social mediów, dobiera się także style komunikatów, które powinny być spójne i konkretne. Z pewnością nie należy mieszać sposobów i tworzyć jedną całość, która będzie współgrać z projektem. Pamiętajmy także o reklamach sponsorowanych oraz o budżecie.

.

www.hpbj-online.pl